Sunday, May 27, 2007

Metsnugis / Pine marten (Martes martes)


Olin metsast juba kodu poole kõndimas kui kuulsin kahe musträhni valjusid häälitsusi eemal. Kuna ennem olin seal paari suurt haaba märganud, siis arvasin, et seal võib olla neil pesa. Lähemale minnes leidsingi ühe õõnsuse puu sees ning kohe märkasin ka seal liikumist. Arvasin, et noored linnud juba nii suured. Tegin paar pilti ning neid pilte fotokast vaadates oli üllatus päris suur sellist elukat nähes.

Natukese aja pärast ilmus õõnsuse uksele ka teinegi noor nugis. Ju tahtsid nad mõlemad staariks saada fotokat nähes :)

Sellel isendil on rinna pealt juba karvastik valge ja ma arvan, et ta on vähe vanem nugis juba - kas emas- või isasloom. Kuna ma nugiste kohta väga palju ei tea, siis ei saa selles kindel olla.

Seekordgi pani see 200mm vanduma, sest tahaks ikka neid vahvaid selle lähemalt näha, aga ei saa. Vaatasin, et kuskile puu otsa ka ei saa ronida, sest seal ümber olid ainult hiiglama suured haavad. Muide sealkandis asuvad ühed Eesti jämedaimad ja suurimad haavad. Lõpuks läksin puu alla - sellega saavutasin kehvema võttenurga, kuid sain mõnesmõttes ka natuke lähemale neile.

Peale poolt tundi passimist seal otsustasin hakata kodu poole minema. Olin oma paarkümmend meetrit astunud ja siis visaksin korra pilgu tagasi ja vaatepilt oli selline. Pean tunnistama, et nii nunnut ja armsat nägu pole ma varem looduses kohanud.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Sellel veebileheküljel olevate fotode paljundamine,
kopeerimine, müümine või mis tahes muul moel kasutamine on
keelatud ilma autori kirjaliku loata.

©Tanel Aruoja